Kultur - Reisverslag uit Leipzig, Duitsland van Sasha van den Bergh - WaarBenJij.nu Kultur - Reisverslag uit Leipzig, Duitsland van Sasha van den Bergh - WaarBenJij.nu

Kultur

Door: Sasha van den Bergh

Blijf op de hoogte en volg Sasha

26 April 2016 | Duitsland, Leipzig

Hallo liebe Leute,

bin ich wieder. De afgelopen twee weken heb ik uiteraard weer een paar dingen gedaan/gezien.
Na mijn vorige verslag heb ik besloten om te gaan sporten in Leipzig. Dit, zodat ik niet hele avonden op mijn kamer zit en zo leer ik ook mensen buiten de uni kennen. In de sportschool volg ik enkele zumba lessen en op de planning staan ook nog enkele work outs die ik wil gaan volgen. Tot nu toe erg leuk :).
Daarnaast ben ik samen met Rowie een dag naar Dresden geweest. De hele week mooi weer gehad en natuurlijk die ene dag super veel regen haha. Toch hebben we erg veel mooi "oude" gebouwen gezien en veel door de stad gelopen. Toen we gingen eten 's avonds ging natuurlijk de zon schijnen.. Na het hoofdgericht wilden we ook een toetje (dresdner Eierscheck), alleen voldeed dit toetje niet aan de verwachtingen. Ik durf zelfs rustig te zeggen dat ik nog nooit zo'n vies toetje op heb haha. Een aparte combinatie van bittere, zure en zoete smaken door elkaar. Toen we naar huis gingen zagen we hoe mooi de stad is als de zon schijnt dus gaan we nog een keer terug als het echt mooi weer is.
Op de uni hadden we nog een - oeps foutjeee - moment. We hadden ons vergist in de tijd van een seminar waardoor we bij de verkeerde les zaten. Die les waar we fout zaten bleek uit te vallen maar wij verstonden dat het ging om de docent waar we eigenlijk later les van zouden hebben waardoor we dachten dat het uitviel maar dat was natuurlijk niet zo want het ging om een totaal andere docent. De dag daarna hadden we weer dat vak. We hebben toen maar uitgelegd dat we het verkeerd begrepen hadden om welke docent het ging waarvan de les uitviel. De docent moest gelukkig heel hard lachen en vertelde dat ze het al zo raar vond dat er mensen aan haar gevraagd hadden waarom ze er wel was en niet uitviel.
Afgelopen weekend zijn Rowie ik naar een ballet geweest. Dit ballet heette: Flesh! en was gemaakt door Iván Pérez (spaanse choreograaf van het Nederlands Dans Theater). Het was verre van een klassiek ballet met maillots en balletschoenen. Het was een drie-delig modern stuk dat in spijkerbroeken en simpele truien en shirts werd gedanst waarbij het ging om relaties tussen mensen en over verdergaan na de dood. Erg interessant en boeiend (een van de eerste keren dat ik niet een beetje indutte bij een dansstuk haha).
De dag daarna zou ik 4 km gaan rennen bij de marathon van Leipzig alleen had ik twee hele grote blaren opgedaan tijdens het ballet omdat ik zo nodig mijn nieuwe schoenen aan moest.. Wel ben ik samen met Rowie mensen gaan aanmoedigen bij de start en toegejuicht bij de finish. Ik stond ervan te kijken dat sommige mensen 4 km in 13 minuten renden! Toen vond ik het heel even niet zo erg dat ik niet mee kon doen haha.

Deze week komen mama, papa en Robin een weekend langs :). Daar kijk ik heel erg naar uit want dan kan ik ze eindelijk laten zien waar ik leef en hoe het hier is. Met hemelvaart staan er een paar leuke fiskes op het programma en na hemelvaart ga ik met Lisa een weekend naar Berlijn. Ik zal vandaag ook nog wat foto's uploaden van mijn kamer, Leipzig en Dresden.

Tot over twee weken!!

Liefs x

p.s. iedereen heel erg bedankt voor alle leuke reacties op mijn vorige verslag!

  • 26 April 2016 - 22:45

    Tilly:

    Hey Sasha, die verwarring met een docent past wel bij jou. Niets bijzonders toch? Cultuur snuiven en "lekker" eten. Zo heb je 2x een bijzondere ervaring. Ligt er nog geen sneeuw bij jou, hier vanalles al voorbij gekomen tijdens de Koningsnavht: evenementen afgelast, hagel, sneeuw, onweer en vrieskou. Moet nìet gekker worden. Koester het avondzonnetje in Dresden ook al zit je dan binnen. Leuk om jou verslag te lezen, blijven we toch op de hoogte.

    Xxx van ons.

  • 29 April 2016 - 14:24

    Lisa:

    Bijnaaaaaaaaa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sasha

Hier kun je mijn tijd in Leipzig volgen!

Actief sinds 29 Maart 2016
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 2750

Voorgaande reizen:

29 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

30 Maart 2016 - 29 Juli 2016

Leipzig

Landen bezocht: